Kan ik mijn bestelling of deel hiervan retourneren?

Ja, onder bepaalde voorwaarden.

  • Retourneren kan alleen binnen 14 dagen na ontvangst.
  • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
  • Maatwerk producten (als er sprake is van maatwerk staat het op de productpagina aangegeven) kunnen niet worden teruggestuurd.
  • De retourkosten zijn voor de rekening van de klant.

Retouren dienen aangemeld te worden via mail of retourformulier. Ons retourformulier vindt u hier in PDF-bestand (klik) of in een Word-bestand (klik).

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25-30 euro (afhankelijk van grootte en gewicht) per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@qpro.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Ik wil mijn bestelling retourneren, maar de 14 dagen zijn al verstreken, kan dat?

Nee, wij houden ons aan de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd product heb ontvangen?

Neem contact met ons op indien u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen. Het liefst via de mail met een foto van de situatie.

Wij gaan vervolgens u voorzien van een nieuw artikel of compensatie.

Tip: Controleer bij ontvangst gelijk of de goederen met schade zijn geleverd. Levert de transporteur een beschadigd pakket bij u af mag u het namelijk weigeren. Neem in dit geval binnen 36 uur contact met ons op.

Hoe verzend ik mijn retour?

U betaalt zelf voor het retourneren van uw bestelling.

  • U kiest zelf een transporteur.

OF

  • Wij maken een afspraak met u wanneer de producten door onze vervoerder worden opgehaald. Dit kan alleen op werkdagen. Mocht het niet lukken om op de afgesproken datum de producten af te halen, dan moet er nieuwe poging gedaan worden. Echter worden deze kosten wel in rekening gebracht. De kosten voor het afhalen door onze transporteur bedragen €30,25 binnen Nederland.

Zorg ervoor dat de producten in originele staat zijn en het liefst in de originele verpakking. Als wij de producten hebben ontvangen en gecontroleerd, wordt uw betaling binnen enkele dagen teruggestort.

Belangrijk in het geval van retourneren van beschadigde producten:

Als u een beschadigd product wilt retourneren bent u verplicht om foto’s te maken van het product zodat wij zeker weten dat de beschadiging niet is ontstaan tijdens het transport van u naar Qpro.

Retourformulier:

Wij verzoeken u om ons retourformulier ingevuld mee te sturen met de materialen die u wilt retourneren. Het formulier vindt u HIER in PDF-vorm. Liever een Word-versie? Deze vindt u HIER.

Ik wil mijn bestelling omruilen, kan dat?

Omruilen kan alleen als u uw huidige bestelling retourneert en vervolgens een nieuwe bestelling plaatst.

Het kan zijn dat u toch een andere maat of kleur nodig heeft, bedenk daarom goed van te voren wat u nodig heeft. Zo bespaart u een hoop transportkosten.